Nagłówek strony
 
   
» Jak korzystać z BIP : Jak załatwić sprawę ? : Sprawy obywatelskie : Wydanie zezwolenia na zbiór...

Karta informacyjna

Sprawa

Wydanie zezwolenia na zbiórki publiczne

Uwagi

WAŻNE!

18 lipca 2014 r. weszła w życie nowa ustawa o zbiórkach publicznych, która znosi obowiązek uzyskania urzędowej zgody na przeprowadzenie zbiórki oraz opłatę skarbową dla jej organizatorów.

Zbiórki elektroniczne, np. przez przelewy, można prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.

W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca br. zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, gdzie będą również publikowane sprawozdania. Organizator zbiórki aby dokonać zgłoszenia elektronicznie musi posiadać podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany”, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl. Zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia zbiórki publicznej można również dokonywać pocztą na adres:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Departament Administracji Publicznej ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Więcej informacji o nowych zasadach przeprowadzania zbiórek publicznych można znaleźć na stronie: https://mac.gov.pl/zbiorki

Jak uzyskuje się bezpłatny podpis elektroniczny do kontaktów z administracją - profil zaufany, można dowiedzieć się na stronie:

http://www.cpi.gov.pl/profil_zaufany,164.html

Ilość odsłon podstrony: 1275
Informacja utworzona przez:
Data utworzenia informacji: 29/06/2005
Data ostatniej modyfikacji: 25/07/2014
Informację opublikował:
Numer bieżącej wersji: 9

Redakcja biuletynu | Informacje nieudostępnione w BIP | Statystyki serwera